Lectures

2018
  • Yerzmyey & TDC, „Demoshow: Commodore Plus/4, Atari”, 12.07.2018
  • TDC, „Jak powstał gamedev w Polsce”, 11.07.2018
    recording of the lecture | PL
  • dr inż. Piotr Mietniowski (Kroll), „Historia discmagów na >duże< Atari w Polsce”, 10.07.2018
    recording of the lecture | PL
  • Zilog, „When pixels do the tricks”, 9.07.2018
    recording of the lecture | ENG
  • Leszek Nowak, „Geometria dla artystów”, 21.06.2018
    recording of the lecture | PL
  • Jok Jokov, „Grafika komputerowa”, 14.06.2018
    recording of the lecture | PL
  • dr Hellboj, „In Nihilum Reverteris – ZX Spectrum & RPI backstage”, 30.05.2018
    recording of the lecture | PL
  • Krzysztof A. Ziembik (KAZ), „Polskie dyskmagi w świecie Atari 8-bit”, 24.05.2018
    recording of the lecture | PL
  • dr Jan K. Argasiński, „Gnarly comptutation”, 17.05.2018
  • Yerzmyey, „Gamebooki. Wprowadzenie”, 10.05.2018
  • Magdalena Krawczyk (Corny), „Trackowanie na pececie”, 12.04.2018
    recording of the lecture | PL
  • Jakub Argasiński (Argasek), „Demoscenowe efekty – magia czy tani trik?”, 5.04.2018
    recording of the lecture | PL
  • dr Monika Górska Olesińska, „Typografia interaktywna”, 22.03.2018
  • Łukasz Zenial Szałankiewicz, „Cracktro”, 15.03.2018
  • Yerzmyey, „NES / FamiCom / Pegasus”, 1.03.2018
  • Krzysztof A. Ziembik (KAZ), „Papier jako nośnik danych lat 80/90”, 25.01.2018
  • dr inż. Piotr Mietniowski (Kroll), „Historia demosceny komputerów Atari 16/32 bity w Polsce”, 18.01.2018
2017
  • dr Zuzana Husárová, „(Post)digital Poetry – artist talk”, 8.12.2017
  • Zilog, „Pushing the limits of computer music: what could be achieved with 1 bit output?”, 4.07.2017
  • Paweł Mogiła, „Przygoda z PCB”, 1.06.2017
  • Leszek Nowak, „Algorytmy Generatywne. Czym są i do czego służą?”, 11.05.2016
  • dr hab Anna Nacher, „Praktyki artystyczne site-specific w AR”, 30.03.2017
  • Paweł Janicki, „Od sztuki mediów do >conditional arts<„, 16.03.2017
  • Yerzmyey, „ZX Spectrum: gry tekstowe i e-książki”, 9.03.2017
  • dr Monika Górska Olesińska, „Sztuka poszerzonej rzeczywistości”, 16.02.2017
  • dr Jan K. Argasiński, dr Jakub Woynarowski,
    „Kreatywne oprogramowanie w poszerzonej rzeczywistości”, 12.01.2017
  • Leszek Onak, „Polskie maszyny literackie”, 5.01.2017
2016
  • dr Jacek Olczyk, „Literatura polska w świetle teorii przymusów Oulipo”, 29.12.2016
  • Krzysztof A. Ziembik (KAZ), „Polskie gry tekstowe na Atari wczoraj i dziś”, 22.12.2016
  • Jakub Argasiński (Argasek), „100% Friendship, czyli Polska Demoscena Amigowa”, 15.12.2016
  • Dr inż. Piotr Mietniowski (Kroll), „Lata świetności komputerów Atari 16/32-bitowych”, 1.12.2016
  • Łukasz Szalankiewicz (Zenial), „Demoscena PC Dos. Polska lat 90”, 26.10.2016

Summer Schools

2017

UBU Lab * Creative Coding Summer School 2017 *

3-7.07.2017

Courses:

  • Creative Coding Toolset (Processing/Python) by Jan K. Argasiński
  • Programming in BASIC by Robert „Hellboj” Straka
  • Collaborative Text Generator by Leszek Onak
  • Drawing Under Constrains by Jakub Woynarowski
  • Writing Under Constrains by Jacek Olczyk

Lectures:

  • Pushing the Limits of Computer Music by Zilog
  • the Amstrad Platform by Pinokio
  • Twining a Narrative by Natalia Fedorova
  • Demoshow by Yerzmyey
2018

UBU Lab * Creative Coding Summer School 2018 *

9-13.07.2018

Courses:

  • Introduction to 3D Demomaking in Processing by Jan K. Argasiński
  • Creative Coding with ZX Spectrum by Robert „Hellboj” Straka, Yerzmyey & Piotr Marecki
  • Creating Text Generator by Leszek Onak
  • Writing Code for „small” Atari in BASIC by TDC
  • Hypercomix by Jakub Woynarowski

Lectures:

  • When Pixels do Tricks by Zilog
  • History of „big” Atari’s Discmags by Kroll
  • How Polish Gamedev Was Born by TDC
  • Demoshow by Yerzmyey & TDC